ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州情報大学研究論集
  1. 九州情報大学研究論集
  2. 第1巻
  1. 九州情報大学研究論集
  2. 第1巻
  3. 第1号

How to apply the theory of automaticity to language curriculum development

https://kiis.repo.nii.ac.jp/records/15
https://kiis.repo.nii.ac.jp/records/15
5b97f016-8c25-4e0d-917b-7db3008baa9c
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-12-01
タイトル
タイトル How to apply the theory of automaticity to language curriculum development
言語 en
著者 吉村, 富美子

× 吉村, 富美子

WEKO 111
e-Rad 80310001

ja 吉村, 富美子

ja-Kana ヨシムラ, フミコ

en Yoshimura, Fumiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
内容記述
内容記述タイプ TableOfContents
内容記述 Abstract
Introduction
The theory of automaticity
How to apply the theory of automaticity
to language curriculum development
A case study
Conclusion
References
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article introduces the theory of automaticity and shows how this theory can be applied to actual curriculum development. Automaticity theory tries to explain people's skill acquisition as a function of the automaticity of the operating processes. For example, Anderson (1995) divided the processes of automaticity acquisition into three stages; i.e. the cognitive stage, the associative stage, and the autonomous stage.
The importance of training at the associative stage is often neglected in formal language education. However, employing communicative activities for each distinct skill does not guarantee that learners can use it in more complex tasks such as conversation. The stage learners really internalize what they have learned and acquire the ability to use it is after they have learned each skill and practice it m more integrative tasks and prepare for proficiency tests. Thus, the importance of incorporating less-framed, more integrative activities at the associative stage and measuring learner's spontaneous language proficiency is stressed.
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1349-2780
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11371994
書誌情報 ja : 九州情報大学研究論集
en : Bulletin Kyushu Institute of Information Sciences

巻 1, 号 1, p. 143-151, ページ数 9, 発行日 1999-02-01
出版者
言語 ja
値 九州情報大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:58:14.975387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3