ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州情報大学研究論集
  1. 九州情報大学研究論集
  2. 第9巻
  1. 九州情報大学研究論集
  2. 第9巻
  3. 第1号

ハイブリッド図書館における利用者指向サービス

https://kiis.repo.nii.ac.jp/records/2000232
https://kiis.repo.nii.ac.jp/records/2000232
0ced008e-61ab-4424-a9ae-9e1ee9f5ba0e
名前 / ファイル ライセンス アクション
ハイブリッド図書館における利用者指向サービス.pdf ハイブリッド図書館における利用者指向サービス.pdf (240 KB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-28
タイトル
タイトル ハイブリッド図書館における利用者指向サービス
言語 ja
タイトル
タイトル Patron Oriented Services in Hybrid Library
言語 en
著者 南, 俊朗

× 南, 俊朗

WEKO 543
e-Rad_Researcher 80315150

ja 南, 俊朗

ja-Kana ミナミ, トシロウ

en Minami, Toshiro


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ハイブリッド図書館
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 図書館自動化&電子化
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インテリジェント書架
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 仮想書架
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 データマイニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 図書館マーケティング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hybrid Library
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Library Automation & Digitization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intelligent Book- shelf
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Virtual Shelf
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Data Mining
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Library Marketing
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 従来の図書館は紙などの物理媒体を資料としてきた。現在は、ディジタル化された電子媒体を資料としネットワーク経由で提供する、電子図書館化の動きが起こっている。しかし、すべての図書館資料が電子化されるのは遠い将来のことであり、かなりの期間、図書館は、物理および電子媒体の両方を資料とするハイブリッド図書館として利用者サービスを提供していくことになる。本稿は、ハイブリッド図書館において、資料などの利用データを自動収集し、それを解析することにより、利用者の要求にあったサービスを提供する図書館マーケティングに関して、その仕組みを考察し、また、その重要性を示す。今後、図書館のハイブリッド化を進めていくためには、本稿で提案するような図書館マーケティングや、それを活かした利用者サービスの提供が極めて重要になっていくものと考えられる。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The traditional libraries mainly deal with physical materials, and most of them are made of paper. In these days, many libraries are willing to collect electronic materials such as e-journals and e-books. These materials are in the form of digital data and are provided to patrons via network. Even though digital materials have good advantages to physical materials for future libraries, the importance of physical materials will remain for quite a long time, and the libraries will remain as hybrid libraries. In this paper, we present a mechanism for library marketing, which is vital for providing user-oriented services to their patrons. It is a mechanism to automatically collect the data how library materials are used in and out of the libraries, to analyze such data and extract useful information and knowledge, and to provide better services by using them. In order to become truly useful hybrid libraries the library marketing methods and the methodologies proposed in this paper will be very important and vital for libraries.
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11371994
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13492780
書誌情報 ja : 九州情報大学研究論集
en : Bulletin Kyushu Institute of Information Sciences

巻 9, 号 1, p. 15-30, ページ数 16, 発行日 2007-03-30
出版者
言語 ja
値 九州情報大学
見出し
大見出し 論文
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-28 01:56:38.858248
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3